Ismerős ajánlatára kezdtem bele, bár szerintem előbb-utóbb magamtól is belefutottam volna, hiszen népszerű, alapműnek tartják. De mi teszi olyan különlegessé ezt a 98-99-es animét? Leginkább az, hogy több egy egyszerű sorozatnál - elgondolkodtat, és klisék, olykor szavak nélkül szorongatja meg a szíved.
Vannak film noir, sci-fi, krimi vonásai, japánügyileg animék közt egyébként seinen kategóriába sorolják.
Készült belőle film, valamiféle manga és videojátékok. Rövid összefoglalása AnimeAddicts-on.
Pici spolier-veszély.


Opening & ending

Az opening nem is lehetne jobb - tökéletesen hozza az anime egyedi hangulatát, egyszer sem ugrottam át, bármennyire is kíváncsi voltam a következő részre. Az endingeket már kihagyhatóbbnak tartom, bár tény, hogy nagyon szépek és bizony elkélnek néha, hogy megnyugtassák az ember lelkét.



Grafika & zene

Ugyan a színvilág és a környezet teljesen rendben vannak és a férfiak ábrázolásában sem találni igazán kivetnivalót, Faye megjelenésével például már akadnak gondjaim. Persze ez lehet csak az én problémám, valahogy még nem sikerült teljesen megbarátkoznom a 70-es, 80-as évek stílusával, divatjával.
Zene főként blues és jazz, nagyon sokat hozzáad a műhöz. Az epizódok egyébként címüket híresebb számokról, albumokról, stílusokról kapták (például Bohemian Rapsody, Sympathy for the Devil, Mushroom Samba), valamint zenéjük bizonyos mértékben eltérő stílusú/témájú.
Szinkronról szólva: én magyarul néztem, szerintem egészen jók voltak a hangok. Talán az angol verziónak is kellene egy esélyt adni, állítólag jobb.


Történet & karakterek

Lazán kapcsolódó részek, amik a szedett-vedett kis csapat kalandozásait mutatják be a galaxis különböző tájain, miközben egyre többet tudunk meg a főszereplőkről.

Talán Jet, az öreg róka tűnik még a legkorrektebbnek rendőri múltjával. Ő a Bebop tulajdonosa, ő főz Spike-ra, a titokzatos múltú, kócos srácra, aki állítása szerint ki nem állhatja a "gyerekeket, kutyákat és a megjátszós nőket". Miközben fejvadászként ténykednek, sikeresen összegyűjtik a három említett jelenséget Ed, Ein és Faye személyében. Edward fiús megjelenése ellenére lány (bár ebben a saját apja se biztos), hackerként tevékenykedik, amikor felkérezkedik a hajóra, főként ő foglalkozik Einnel, a megjelenésre átlagos, képességeit tekintve átlag feletti kutyával. Faye képviseli a női nemet, igencsak bajkeverő formában. Hívatlanul érkezik, többször le akar lépni, ám mindig visszatér a Bebopra.

Személyes kedvencem a videolejátszó keresése és a másnapos rész, emellett a sorozat vége felé a tojásevéses jelenet is nagyon kifejező. Szereplők közül talán csak Ed zavart néha, viszont kellett a karaktere a sorozatba. Ő sem egy egyszerű eset, a többiek pedig csak bonyolultabbak. Nem klasszikus hősök egyébként, sőt... Emberiek, esendőek, megsérülhetnek és nem egyszerűen jók vagy rosszak, éppen ezért annyira szerethetőek.

A leggyakrabban felhozott vád kritika az animével szemben az, hogy túlságosan gyors volt a lezárás. Tény, rá lehetett volna menni Spike múltjára, de nem csak köré épült a mű, ezt el kell fogadni. Sokból mutat keveset, nem rág a szádba minden apróságot.
Amit még nem bírok magamban tartani: Faye videója szerintem röhejes volt.


Kinek & hol

Mindenkinek. Fiúnak, lánynak, semlegesneműnek, fiatalnak, öregnek, középkorúnak. Egy próbát tényleg mindenkinek megér, ha mégsem tetszik, akkor - hát nem mondhatom, hogy nem veszítesz.
Személy szerint indavideón néztem.
SEE YOU SPACE COWBOY

A bejegyzés trackback címe:

https://pulykakeselyu.blog.hu/api/trackback/id/tr546387821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása