Egy életszimulációs játékot ajánlanék ma, mint a cím is utal rá, ez az Alter Ego. Az 1986-os alkotás egy ragyogó példa arra, hogy egy számítógépes játéknak nem kell lenyűgöző grafika és összetett játékmenet ahhoz, hogy nagyszerű legyen.

"There are seven stages of life in Alter Ego. You play from birth until death, whenever that may be. (...) You may select icons in any order... they are sorted in approximately chronological order. Feel free to explore... Just close the window when you want to quit."

Browser game, semmiféle kalózkodást és telepítést nem igényel, de megjegyzi, hol és merre tartasz. Hét szakaszból áll egy élet, ami végigvihető pár óra alatt, egy délutánba könnyedén belefér. Lassabb gép is elbír vele, sőt, már letölthető okostelefonra, erősen ajánlott kipróbálni.
Fancy dizájnt ne várj, a játék egyszerűen, szemkímélő fekete háttérrel és fehér betűkkel operál, navigálásban ikonok segítenek. Egyetlen kép tűnik fel csak, még születés előtt egy embrióról.

Már babakor előtt döntéseket hozunk a körülményeinket illetően, mint nemünk, hogyan is szeretnénk megszületni és személyiségünk alapjairól. Minden reakciónk és válaszunk hatással van a statisztikáinkra, amik szintén befolyásolják reakcióink sikerességét.

"Happy Birthday, and welcome to the world. From now on, life will begin to change rapidly. You will have to learn to accept responsibility, build up your resources, and manage yourself physically and emotionally."
 
A narráció udvarias, néhol játékos és kellemesen angolos. Minden szakasza az életnek egy-egy odaillő idézettel indul és összegzéssel az eddigi eredményünkről.
Az ikonok segítségével érheted el a különböző élményeket és tapasztalatszerzési lehetőségeket, melyek kronológiai sorrendben vannak, jellegük szerint kategorizálva (emotional, intellectual, social, family, physical, vocational), de bármilyen sorrendben választhatod őket, ahogy életszakaszt is bármikor léphetsz.

"CONGRATULATIONS! You've found your hand. This may not seem like much of a big discovery, but it is. You will have to learn how to control your hands as part of childhood development. When you are an adolescent, controlling the hands of others will become important, too!"

A stílus ugyan általában könnyed, a döntéseidért jutalmat vagy büntetést kapsz valamilyen formában és komolyabb kérdések is előkerülnek, mint vallás, egyén-közösség viszonya, párkapcsolatok, előítéletek. Emellett előfordulhat idő előtti halál, ami szintén nem a vidámabb témák egyike.
Diákkorban bele lehet futni tesztkérdésekbe (ezek nyilván az intelligenciádat befolyásolják), nem túl nehezek és a válaszok fellelhetőek az internet csodás világában.

Mint a legtöbb életszimulációs játék - kezdve egészen a barbizástól -, ez is egy miniatűr pszichológia felmérés lehet. Mind ismerjük a pusztítókat Sims-ben, nemde? Persze ez nagyban függ attól, mennyire veszed komolyan a "próbákat", melyek elé az Alter Ego állít és mennyire válaszolsz őszintén.
A korhatáros részek előtt egyébként figyelmeztet és megkérdezi, bevihet-e a málnásba.

Személy szerint, akárcsak IRL, itt sem igazán hagytam, hogy mások rám erőltessék az akaratukat (screw you, Vincent), talán ennek is köszönhető, hogy ha nem hajtottam direkt férjre és gyerekre, akkor bizony életem végén egyedül maradtam. Macska nem opció sajnos. Mindig lányként játszottam, általában a confidence és trustworthiness az eget verdesték, de calmness-ben mindig hiányt szenvedtem.

A végére pedig idecsapnék egy passzoló beszédrészletet, hogy érzékeltessem, mennyire szórakoztató is a játék:

     
     és jó?

     eL
     érdekes
     most még babakorban vagyok
     nem szedtem szét anya cuccait
     erre: "What a good girl. You're beautiful without all that make-up. "
     (...)
     most értem be a gyerekkorba. játsszak anyu munkatársának fiával doktorosdit?
     eddig nagyon jó kölyök voltam
     rajtakaphatják őket, de talán kellhet az egészséges tapasztalatgyűjtéshez
     de passzolom

     
     soha nem játszottam olyat, és nézd mi lett velem

     eL
     én se amúgy
     na, aszontam játszunk house intead of doctor

     Ká
     mégjobb

     eL
     erre a kölyök kitalálja, hogy leszek én a mom, aki beteg és dokihoz kell mennie...
     Vincent, ki leszel kosarazva
     megyek anyuhoz

     
     anyuuuuuuuuu
     a vincent egy buziii

     eL
     kérdeztem valami butaságot, visszamentem Vincenthez, akinek miért van ilyen szép neve
     még mindig doktorosdit akar
     NEM
     érzem, hogy káromkodni fog
     Vincent says, "You are a big baby. I don't want to play with you ANY MORE!" He walks away in a huff.
     az első szakítás
     *hüpp*

     
     egyemmeg

     eL
     who cares, 94-es a confidence
     (...)
     még ebben a játékban is erőltetnem kell magam a szociális fejlődésre
     (...)
     szerinted verekedjek meg egy bunkó csajjal suli után vagy hagyjam?
     így is hívtak már csirkének

     
     akkor tuti bajba kerülsz
     de ha meg tudod verni

     eL
     fizikailag nem állok rosszul
     de very aggressive a girl
     passzolom
     You choose not to risk the danger of getting seriously hurt. This girl was capable of hurting you and might have done so, had you chosen to stay and fight her.
egész jól megúsztam
     The latest craze is wearing a dog collar around your neck, with a T-shirt proclaiming your dog-name. You have just spent $5.00 on a shirt that says,"FIFI REX the Mad Mongrel" and have borrowed one of your dog's collars.
     nem voltam hajlandó felvenni
     és találtam magamnak új barátokat
     success
     (...)
     asszem elkezdődött a kamaszodás

     
     ajajaj

     eL
     hivatalosan még nem szerencsére
     bár egy laza 16-os korhatár az előbb elkélt volna

     
     kit ölt meg?

     eL
     nem az a fajta önismereti pont volt napirenden :D
     childhood vége
     füvezni vagy nem füvezni életem első rock koncertjén?
     asszem ebből passz lesz
     I'm a chicken
     helyette nyertem öt évre elegendő müzlit :'D
     (...)
     a játékban meg young adult lettem, egyetemre járok, van egy part-time jobom
     és slusszpoénként még terhes is lettem

(A játék az ilyen véletlen terhességekről egyébként meg szokott feledkezni.)

A bejegyzés trackback címe:

https://pulykakeselyu.blog.hu/api/trackback/id/tr616387697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása